تبلیغات
فرمهین - ۱۲ سال ناکامی در بهره برداری از جاده اراک- فراهان

شکوهمند و پربرکت

 
 
۱۲ سال ناکامی در بهره برداری از جاده اراک- فراهان
نظرات () | ادامه مطلب...


پروژه هایی که قبل از افتتاح،عمر مفیدشان سر می آید

۱۲ سال ناکامی در بهره برداری از جاده اراک- فراهان

در سال ۸۳ دولت تصمیم به توسعه و بهسازی جاده اراک - فراهان گرفت ولی متاسفانه در سالهای بعد عملیات اجرایی این پروژه به قدری کند پیش رفت که بعد از گذشت ۱۲سال همچنان ناتمام باقی مانده است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در کریدور مرکزی، در ردیف استان های مهم کشور در بخش جاده ای است. به همین دلیل توجه به آبادانی و توسعه راه ها از مسائل حیاتی در حوزه عمرانی استان به شمار می رود. اما علی رغم این اهمیت، شاهد وضعیت نامطلوب برخی از جاده های استان از جمله این موارد محور اصلی اراک-فرمهین هستیم.

با توجه به وضعیت نامطلوب این جاده، در سال ۸۳ دولت تصمیم به توسعه و بهسازی این جاده گرفت ولی متاسفانه در سالهای بعد عملیات اجرایی این پروژه به قدری کند پیش رفت که بعد از گذشت ۱۲سال همچنان ناتمام باقی مانده است.

۱۲ سال است که این جاده به همین شکل باقی مانده است

سعید فائض پور، فرماندار فراهان با اشاره به نیمه کاره ماندن این پروژه گفت: ۱۲ سال است که مشکلات این جاده به همین شکل باقی مانده است. یکی از بحث هایی که به شدت پیگیر آن هستیم همین جاده اراک-فرمهین است،این محور یک جاده ی ملی  است و اعتبارات ملی برای آن در نظر گرفته شده است. مسیر دسترسی به چند شهرستان استان مرکزی (کمیجان، تفرش و آشتیان) از همین جاده است اما متأسفانه علی رغم زمان زیادی که از کلیدخوردن این پروژه می گذرد، هنوز به ثمر ننشسته است.

فائض پور افزود: با توجه به اعتبار ملی که برای پروژه در نظر گرفته شده، اما اقدامات چشم گیری برای این جاده صورت نگرفته است، در سفر ریاست جمهوری یکی از خواسته های ما رسیدگی به مشکلات همین جاده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۰ درصد از عملیات اجرایی این پروژه باقی مانده است، ولیکن هر کیلومتر از این جاده نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است و در سال گذشته پنج کیلومتر از این جاده حدود پنج میلیارد هزینه دربرداشت. نظارت در بحث راه و جاده استان مرکزی از ابتدا عملکرد ضعیفی داشته و در گذشته هم خوب کار نکرده است.

فرماندار فراهان گفت: در این محود در روستای ایبک آباد با مشکل آزادسازی و تملک مغازه های اطراف رو به رو هستیم، به راحتی نمی توان با مردم آن منطقه سازش کرد. در مجموع هزینه راه سنگین است و اعتبارات کم، اما سعی بر این است در سال آتی این پروژه به اتمام برسد.

 اعتبارات مشخص می شود اما کامل تخصیص داده نمی شود

یاسمی، معاون اداره راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: اعتبارت این جاده را شرکت ساخت و توسعه زیربنایی و حمل و نقل کشور که یکی از شرکت های وزارتخانه است تخصیص می دهد اما متأسفانه علی رغم پیگیری های زیاد، اعتبارات مطلوبی را برای پروژه در نظر نگرفته اند.

یاسمی افزود: در سفر معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی مقرر شد اعتبارات این جاده از اوراق خزانه اسلامی پرداخت شود و در مقابل پیمانکاران پروژه هم این قول را دادند که تا پایان سال عملیات اجرایی پروژه را به اتمام برسانند.

وی اظهار کرد: وضعیت اعتبارات در کل کشور ضعیف است به این صورت که اعتبارات مشخص می شود اما کامل تخصیص داده نمی شود، مشکل دیگر این جاده تملک زمین های اطراف آن است که بحث حقوقی خود را دارد.

یاسمی خاطر نشان کرد: در هر صورت در دو ماه آینده عملیات توسعه دو کیلومتر از این جاده را آغاز می کنیم چرا که اعتبارات ۱۲ کیلومتر باقی مانده را تخصیص نمی دهند.

پیگیر هستیم تا تیرماه سال آینده پروژه به اتمام رسد

محمد حسینی، نماینده مردم فرمهین، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با مشکلات این جاده جلساتی را با معاون عمرانی استاندار و مدیر کل اداره راه و شهرسازی داشته ایم و پیگیر آن هستیم تا ۳۰ تیر ۹۶ این پروژه به اتمام برسد.

حسینی افزود: اعتبارات لازم در نظر گرفته شده اما جابه‌جایی مدیر کل راه و شهرسازی سبب شد تا کمی پروژه دچار مشکل شود. در هر صورت قسمتی از کار باقی مانده است که مربوط به حوزه اراک است از این رو مسئولین شهرستان اراک باید پیگیری بیشتری داشته باشند.

عمر مفید جاده ها در کشور ده سال است در حالی که این میزان در کشورهای توسعه یافته  قریب به ۳۰  سال می شود. با این حساب اکنون می توان گفت سال ها از عمر مفید پروژه هایی که مقرر شده بود یک دهه پیش به بهره برداری برسد گذشته و عملا پس از اتمام کار پروژه در سال های آتی، می بایست عملیات بهسازی و مرمت قسمت های دیگر از این محور را آغاز کرد. امری که باز هم پروژه را به صورت نیمه کاره باقی می گذارد.


پروژه هایی که قبل از افتتاح،عمر مفیدشان سر می آید

۱۲ سال ناکامی در بهره برداری از جاده اراک- فراهان

در سال ۸۳ دولت تصمیم به توسعه و بهسازی جاده اراک - فراهان گرفت ولی متاسفانه در سالهای بعد عملیات اجرایی این پروژه به قدری کند پیش رفت که بعد از گذشت ۱۲سال همچنان ناتمام باقی مانده است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در کریدور مرکزی، در ردیف استان های مهم کشور در بخش جاده ای است. به همین دلیل توجه به آبادانی و توسعه راه ها از مسائل حیاتی در حوزه عمرانی استان به شمار می رود. اما علی رغم این اهمیت، شاهد وضعیت نامطلوب برخی از جاده های استان از جمله این موارد محور اصلی اراک-فرمهین هستیم.

با توجه به وضعیت نامطلوب این جاده، در سال ۸۳ دولت تصمیم به توسعه و بهسازی این جاده گرفت ولی متاسفانه در سالهای بعد عملیات اجرایی این پروژه به قدری کند پیش رفت که بعد از گذشت ۱۲سال همچنان ناتمام باقی مانده است.

۱۲ سال است که این جاده به همین شکل باقی مانده است

سعید فائض پور، فرماندار فراهان با اشاره به نیمه کاره ماندن این پروژه گفت: ۱۲ سال است که مشکلات این جاده به همین شکل باقی مانده است. یکی از بحث هایی که به شدت پیگیر آن هستیم همین جاده اراک-فرمهین است،این محور یک جاده ی ملی  است و اعتبارات ملی برای آن در نظر گرفته شده است. مسیر دسترسی به چند شهرستان استان مرکزی (کمیجان، تفرش و آشتیان) از همین جاده است اما متأسفانه علی رغم زمان زیادی که از کلیدخوردن این پروژه می گذرد، هنوز به ثمر ننشسته است.

فائض پور افزود: با توجه به اعتبار ملی که برای پروژه در نظر گرفته شده، اما اقدامات چشم گیری برای این جاده صورت نگرفته است، در سفر ریاست جمهوری یکی از خواسته های ما رسیدگی به مشکلات همین جاده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۰ درصد از عملیات اجرایی این پروژه باقی مانده است، ولیکن هر کیلومتر از این جاده نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است و در سال گذشته پنج کیلومتر از این جاده حدود پنج میلیارد هزینه دربرداشت. نظارت در بحث راه و جاده استان مرکزی از ابتدا عملکرد ضعیفی داشته و در گذشته هم خوب کار نکرده است.

فرماندار فراهان گفت: در این محود در روستای ایبک آباد با مشکل آزادسازی و تملک مغازه های اطراف رو به رو هستیم، به راحتی نمی توان با مردم آن منطقه سازش کرد. در مجموع هزینه راه سنگین است و اعتبارات کم، اما سعی بر این است در سال آتی این پروژه به اتمام برسد.

 اعتبارات مشخص می شود اما کامل تخصیص داده نمی شود

یاسمی، معاون اداره راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: اعتبارت این جاده را شرکت ساخت و توسعه زیربنایی و حمل و نقل کشور که یکی از شرکت های وزارتخانه است تخصیص می دهد اما متأسفانه علی رغم پیگیری های زیاد، اعتبارات مطلوبی را برای پروژه در نظر نگرفته اند.

یاسمی افزود: در سفر معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی مقرر شد اعتبارات این جاده از اوراق خزانه اسلامی پرداخت شود و در مقابل پیمانکاران پروژه هم این قول را دادند که تا پایان سال عملیات اجرایی پروژه را به اتمام برسانند.

وی اظهار کرد: وضعیت اعتبارات در کل کشور ضعیف است به این صورت که اعتبارات مشخص می شود اما کامل تخصیص داده نمی شود، مشکل دیگر این جاده تملک زمین های اطراف آن است که بحث حقوقی خود را دارد.

یاسمی خاطر نشان کرد: در هر صورت در دو ماه آینده عملیات توسعه دو کیلومتر از این جاده را آغاز می کنیم چرا که اعتبارات ۱۲ کیلومتر باقی مانده را تخصیص نمی دهند.

پیگیر هستیم تا تیرماه سال آینده پروژه به اتمام رسد

محمد حسینی، نماینده مردم فرمهین، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با مشکلات این جاده جلساتی را با معاون عمرانی استاندار و مدیر کل اداره راه و شهرسازی داشته ایم و پیگیر آن هستیم تا ۳۰ تیر ۹۶ این پروژه به اتمام برسد.

حسینی افزود: اعتبارات لازم در نظر گرفته شده اما جابه‌جایی مدیر کل راه و شهرسازی سبب شد تا کمی پروژه دچار مشکل شود. در هر صورت قسمتی از کار باقی مانده است که مربوط به حوزه اراک است از این رو مسئولین شهرستان اراک باید پیگیری بیشتری داشته باشند.

عمر مفید جاده ها در کشور ده سال است در حالی که این میزان در کشورهای توسعه یافته  قریب به ۳۰  سال می شود. با این حساب اکنون می توان گفت سال ها از عمر مفید پروژه هایی که مقرر شده بود یک دهه پیش به بهره برداری برسد گذشته و عملا پس از اتمام کار پروژه در سال های آتی، می بایست عملیات بهسازی و مرمت قسمت های دیگر از این محور را آغاز کرد. امری که باز هم پروژه را به صورت نیمه کاره باقی می گذارد.

انتهای پیام/ش



»
مرتبط با : شهرستان فراهان فرمهین خبر
برچسب ها : ۱۲ سال ناکامی در بهره برداری از جاده اراک- فراهان-
نویسنده : Mohammadif
تاریخ : یکشنبه 25 مهر 1395
زمان : 03:48 ب.ظ
:: افتتاحیه مرکز رشد دانشگاه پیام نور واحد فراهان
:: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی فراهان تغییر کرد
:: بازدید 890 کیلومتر شبکه برق در فراهان
:: 12 هکتار از اراضی فراهان زیر کشت زعفران رفت
:: افتتاح شعبه تامین اجتماعی فرمهین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
:: 9 هزار و 535 کارت هوشمند ملی در فراهان صادر شد
:: 96 درصد اراضی ملی فراهان سند دار شد
:: پوشش شبکه گازرسانی شهرستان فراهان کامل شد
:: پی سوز سفالی مربوط به قرون میانی اسلامی در فراهان کشف شد
:: 310 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت فراهان
:: بودجه شهرستان فراهان ۲۵ درصد افزایش یافت
:: تاکید استاندار مرکزی بر تکمیل چارت نیروی انسانی ادارات شهرستان فراهان
:: بودجه شهرستان فراهان ۲۵ درصد افزایش یافت
:: خوشه‌های طلایی گندم زیر تیغه‌های کمباین/کاهش ۳۰ درصدی برداشت گندم در فراهان